۲۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۷

کارگاه تخصصی مناجات‌خوانی در کنگان برگزار شد

کارگاه تخصصی مناجات‌خوانی در کنگان برگزار شد

کنگان - خبرگزاری مهر: با حضور مداح برجسته کشوری، کارگاه تخصصی مناجات‌خوانی در کنگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طاهری از مداحان برجسته کشوری بعد از ظهر چهارشنبه در کارگاه تخصصی مناجات‌خوانی در کنگان اظهار داشت: آنچه موجب زیبایی دعا و نورانیت قلب و فهم دعا برای مستمعان می‌شود ترجمه و بیان صحیح و روان مضامین دعا و مناجات است و یک مداح باید در این زمینه تبحر داشته باشد.

وی روضه‌خوانی را یکی دیگر از پایه‌های اصلی و اساسی مداحی دانست و خاطرنشان ساخت: مداحان باید به‌صورت ریشه‌ای و اساسی و با استناد به منابع متقن، صحیح و مورد تایید هنر بزرگ و ارزشمند روضه‌خوانی را پس از فراگیری و تسلط کامل ارائه دهند.

فرماندار کنگان نیز گفت: سامان‌دهی مداحی و برگزاری مراسم شادی و عزای اهلبیت و دعا و مناجات‌خوانی از برکات مهم این انقلاب است.

تیمور یزدان‌شناس با تاکید بر لزوم بصیرت و آگاهی مداحان بر لزوم افزایش و انتقال تجارب تاکید و اظهار داشت: مداحی‌ها باید توام با افزایش بصیرت و آگاهی دینی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان نیز گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای مداحان و قاریان و... از مهم‌ترین برنامه های این نهاد است.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی اظهار داشت: هم اکنون پنج کانون فرهنگی در شهرستان زیر نظر این اداره مشغول فعالیت دینی و فرهنگی هستند.

مسئول کانون مداحان شهرستان کنگان نیز بیان کرد: اکنون قریب 100 مداح زیر نظر کانون مداحان شهرستان فعالیت می‌کنند.

مسلم رضایی گفت: آموزش و یا تقویت اصول مداحی با تکیه بر تقویت و حفظ مداحی سنتی و استفاده از سبک‌های جدید از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این کانون است.

کد خبر 1653426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha